Domówka'08 na Lubelskiej

Domówka'08
kamienica artystyczna, Lubelska 30/32
27.09.2008 [sobota], start: godz. 18.00
wstęp wolny

Po raz drugi zapraszamy na imprezę, która ma służyć integracji artystów działających w kamienicy przy Lubelskiej 30/32 oraz zaprezentowaniu ich działań mieszkańcom Warszawy. W zeszłym roku Domówka była elementem oswajania przez Komunę Otwock nowej siedziby, tym razem chcemy m.in. przywitać naszych nowych sąsiadów ze Stowarzyszenia Twórców Sztuk Wszelkich [STSW], które od sierpnia zajmuje Przestrzeń nad nami i po raz pierwszy uchyli drzwi dla ciekawskich właśnie podczas Domówki.

Na Domówkę'08 zapraszają:
Komuna Otwock, Pracownia Wschodnia, STSW, Studium Teatralne, Scena Lubelska 30/32, Pracownie Twórcze Lubelska 30/32, Zmiana Organizacji Ruchu.

W programie m.in.
koncerty: Ethno Lyrics [ściana wschodnia], Kosmos 1999 [space elektro], Yerba Mater [etnobeat];
akcja: Wylewka. Polska poezja nieśpiewana [Zbyszek Kowalski, Łukasz Wójcicki];
wideo: Patrycja Petryk;
slajdshow: Marcin Cecko;
film: „Koniec pieśni” [Piotr Borowski]
projekt: Development [Zmiana Organizacji Ruchu];
wystawa zbiorowa artystów związanych z Pracownią Wschodnią;
instalacja: "Polo", Edyta Ołdak;
video AIR BEDS / FEELING COLOUR (live painting 2008) + fotoboardy z akcji Feeling Colour: Marzena Turek-Gaś;
otwarte pracownie: m.in. Grzegorz Śmigielski, Marek Sułek, artyści związani z Pracownią Wschodnią;
dj set: Mikey [feat. AM RADIO]
na miejscu bar [powered by Cykloza www.cykloza.waw.pl ]

Ethno Lyrics – Opowieści ze Wschodu
[koncert, Studium Teatralne, start: godz. 19]
Projekt Ethno-Lyrics powstawał od stycznia do czerwca 2008 roku i był pomyślany jako album zapisanych tradycyjnych pieśni Słowiańszczyzny wschodniej, zaśpiewanych przez młode wokalistki z Podlasia i zaaranżowanych instrumentalnie przez Marzenę Rusaczyk.
Ethno-Lyrics to współczesną próba powrotu do legendy, która pisała się sama z potrzeby serca i śpiewu; hołdem dla motywów Słowiańskiego Wschodu, który może złożyć dzisiejszy człowiek, nawet kiedy wykorzystuje współczesną stylistykę instrumentalną, by owe pieśni pokazać odbiorcom.

Ethno-Lyrics to: Julita Charytoniuk (Czeremszyna, Sympatycznyj Varyjant), Karolina Cicha (solowa wykonawczyni, aktorka Teatru Gardzienice), Kasia Dmitruk (była wokalistka Euforyji, obecnie solowa wykonawczyni), Magda Dudzicz (Ramonka, Zniczka), Ewelina Kozaczuk (była wokalistka Ranok) i Marzena Rusaczyk, która zajęła się tworzeniem całej bazy i nadbudowy od początku do końca.
Na Lubelskiej występują: Kasia Dmitruk, Magda Dudzicz, Ewelina Kozaczuk, Anna Bionik i Marzena Rusaczyk.

Kosmos 1999
[koncert, siedziba Komuny Otwock, start: godz. 20]
Muzyczny superprojekt Komuny Otwock.
Uliczny anty-jazz i zaangażowana choreografia, to wyznaczniki naszego stylu. Subtelna elektronika – gdzieś pomiędzy Kraftwerk a Cabaret Voltaire. Dzięki technologi Super-Mobile gramy wszędzie i dla wszystkich. Muzyka ponad podziałami: przeciwko-piwko tarczy rakietowej, Kaczyńskim, Imperialistycznej Ameryce, Putinowi, skinhedom, zakazowi mariuhuany, brakowi ścieżek rowerowych, Powstaniu44, zamknięciu kina Iluzjon, jedzeniu zwierząt, religii w szkołach. Zjednoczeni w KOSMOSIE 1999!

Wylewka. Polska Poezja nieśpiewana.
[Przestrzeń, STSW, start: ok. godz. 20.30]
Łukasz Wójcicki – perkusja
Zbigniew Kowalski – słowotok
Podkład pod wylewkę stanowić będą polskie utwory poetyckie wywodzące się z różnych porządków, słowo wzniosłe zmiesza się z opisem obyczaju. „Wysokie" zmiesza się z „niskim".
Skandowane wiersze Szarzyńskiego czy Mickiewicza w zestawieniu z liryzmem rozmów robotników robiących wylewkę. Wypełnienie: słowo mówione, perkusja.

Najpierw się ładniutko cacy
Deseczkami ogranicza teren,
A one stabilne muszą być,
Żeby się ładnie cemencik
Rozłożył, ułożył.
Równiusio.
Potem się podkładzik robi
Wypełnia czym tam, kto co ma.
Zalewa się.
Szlichta tężeje i cacy.
Normalnie, kto ma uszy do słuchania,
Niechaj słucha.

Yerba Mater
[koncert, siedziba Komuny Otwock, start: ok. godz. 21]
Yerba Mater to zespół poszukiwaczy przygód w przestrzeni dźwiękowej. Z jednej strony, jesteśmy fascynatami magii orientu, z drugiej, miłośnikami mocnego uderzenia. Gramy na niespotykanych instrumentach i śpiewamy niezwyczajnie, ale energia tej muzyki powinna być czytelna. Już dawno, dawno temu ludzie próbowali wyrazić to, czego powiedzieć się nie da, nasza muzyka to dalsza część tej historii.
Skład zespołu:
Ania Mamińska – fidel płocka, suka biłgorajska, rebab
Rafał Mamiński – saz, tar, rubab, tambur, śpiew gardłowy
Bart Pałyga – kemancze, wiolonczela, sarangi, er-hu, morin-huur, śpiew alikwotowy
Maciek Cierlik Cierliński – lira korbowa, ~ud
Sebastian Wielądek – flety krawędziowe, lira korbowa, dudy
Hubert Połoniewicz – tombak, riq, bendir, tabla
http://www.myspace.com/yerbamater

Patrycja Petryk – absolwentka ASP w Warszawie, działa na pograniczu malarstwa i sztuki wideo. Brała udział w wystawach w kraju i za granicą, ostatnio w prezentowanej w Paryżu, Warszawie i Łodzi wystawie artystów polskich i francuskich w ramach projektu Échange Symétrique. Laureatka konkursu „Włącz feminizm”, autorka prac wideo prezentowanych podczas wydarzeń z cyklu Komuna Otwock: co-2-tygodnie-show.
Na Domówce pokaże wideo „Nadchodzi Nowe (?) w Full HD”, które w innej formie prezentowane będzie też następnego dnia podczas wydarzenia „Dworzec Wschodni – zburzyć? Umyć? Pomalować?”, oraz wizualizacje towarzyszące DJ-owi.

Marzena Turek Gaś
[pracownia nr 12, III piętro, Stowarzyszenie Pracownie Twórcze Lubelska 30/32; start: godz. 19.00]
video AIR BEDS / FEELING COLOUR (live painting 2008) 8 min 45 sek., muzyka: Paul Prochnowski + fotoboardy z akcji Feeling Colour + jam session
www.turekgas.com

Zmiana Organizacji Ruchu, Development
[plac przed kamienicą, start: ok. godz. 18]
Zakończenie otwartego 17 września projektu.

Artyści: Dorota Buczkowska, Grzegorz Drozd, Marcin Chomicki, Artur Malewski, Alicja Łuksiak, Iwo Rutkiewicz, Marta Pszonak, Maciej Stępiński, Peter Russell, Justyna Wencel
Na wydzierżawionym obszarze warszawskiej Pragi we wrześniu rozpoczął się projekt Development. Metalowy, budowlany płot, otaczający wydzierżawioną przestrzeń, i budowlany kontener pełniący rolę biura to scena, na której rozgrywa się akcja. Zaproszeni do udziału artyści stanęli przed wyborem – wspólna praca nad stworzeniem jednej formy czy indywidualne realizacje. Burzliwe dialogi doprowadziły do wyboru drugiej opcji z założeniem swobodnej konstrukcji i wynikowej relacji pomiędzy poszczególnymi realizacjami. Elementem łączącym wszystkie prace pozostał symboliczny wymiar odgrodzenia, sugerujący działania firmy budowlanej. Założeniem projektu jest wielowątkowa wypowiedź na temat przestrzeni ulicznej i możliwości jej kształtowania. Projekt jest komentarzem do jej opresyjności i niejednoznacznej funkcji, a także refleksją nad rolą sztuki i artysty w jej kształtowaniu. Jest pytaniem o istnienie różnic pomiędzy sztuką galerii a sztuką przestrzeni publicznej, pod względem języka i formy. Jest w końcu rodzajem dysleksyjnej manifestacji artystycznej, w której brak kierunku działania staje się odzwierciedleniem panującego klimatu.
www.development.waw.pl


Projekt realizowany przy wsparciu Biura Kultury m.st. Warszawy
Patronat: Aktivist, Feminoteka, Radio Kampus

Ta strona używa plików cookie, aby prowadzić statystyki na temat odwiedzin. Kliknij, żeby przeczytać zasady polityki prywatności.
zgadzam się
x