Ramona Nagabczyńska: RE//MIX Akumulacja© Trisha Brown

sobota 9 i niedziela 10 czerwca, g. 19

Warszawa, ul. Lubelska 30/32

bilety: 15 zł normalne, 10 zł ulgowe

//

[zobacz, jak dojechać]

//

Choreografia i wykonanie: Ramona Nagabczyńska

Muzyka: Alexander Zekke

Projekcje: Miguel Nieto

Światła: Jan Cybis

// 

Wiedza jest produktem akumulacji doświadczeń osobistych i zbiorowej historii kulturowej. Każdy spektakl jest spektaklem pamięci. Łacińskie słowo inventario określało zarówno inwencję, jak i inwentarz – pojęcia dla wielu intuicyjnie przeciwstawne, a jednak nierozerwalnie ze sobą powiązane. Twórczość, poznanie, odbiór – agentem każdego z tych procesów jest akumulacja.  Interesuje mnie, jak w kontekście historycznym zmienia się percepcja widza oraz jak zmienia się stosunek do tworzenia artysty, którego twórczość jest osadzona w kontekście zdefiniowanym przez dotychczasowy dorobek danej dziedziny. W związku z dostępnością wielkiej ilości mediów oraz tendencją do ciągłego powiększania i polepszania dziś pojęcie akumulacji musi wzbudzać zupełnie inne skojarzenia niż w latach 70., kiedy Trisha Brown tworzyła pierwsze prace oparte na akumulacji.  Chcę zwrócić uwagę na ten fakt oraz potwierdzić, że dorobek przeszłości jest źródłem bez dna, a nie hamującym ograniczeniem.

Ten spektakl będzie akumulacją cytatów.

//

Ramona Nagabczyńska ukończyła Ogólnokształcącą Szkołę Baletową w Warszawie, a następnie studiowała taniec współczesny w Hochschule Für Musik Und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem oraz w London Contemporary Dance School (The Place) w Londynie. Pracowała jako tancerka m. in. dla Polskiego Teatru Tańca, Teatru Tańca Zawirowania, Marysi Stokłosy, Kayi Kołodziejczyk, Good Girl Killer, Fleur Darkin Co., Tom Dale Company, Lucy Guerin i Carrie Cracknell. Obecnie współpracuje z Clod Ensemble (Wielka Brytania), z którym jest związana zawodowo od 2008 roku oraz z Davidem Wampachem (Francja). Od 2008 roku współtworzy kolektyw U/LOI. Do jej autorskich prac należą m.in. Man’s Best Friend, Turao/Dziw i New (Dis)Order.

//

Remiks to pojęcie zapożyczone z muzyki: oznacza utwór powstały w wyniku przetworzenia innego utworu. Nie jest po prostu „interpretacją”, podaniem oryginału nowymi środkami wyrazu czy w nowej aranżacji. Choć może zawierać oryginalne fragmenty (tzw. sample), to są one jedynie cytatami. Remiks jest utworem nowym, odnoszącym się treścią lub formą do pierwowzoru.  Twórcy
remiksów dyskutują ze swymi mistrzami, nostalgicznie ich wspominają lub na nowo odczytują.

Trwający od 2010 roku cykl RE// MIX to premierowe produkcje odnoszące się do klasycznych dzieł, przede wszystkim z dziedziny teatru i tańca, a także literatury i filmu. Pierwowzory, niektóre już lekko zapomniane, niegdyś zmieniły świadomość osób dziś zajmujących się „dziwnym” teatrem – interdyscyplinarnym, poszukującym, sytuującym się na pograniczu teatru wizualnego, performance art, sztuk plastycznych i działań społecznych. Tworzą swoisty kulturowy kanon, określają gust i styl, są autodefinicją własnych źródeł i inspiracji – punktami odniesienia.

//KOLEJNE REMIKSY

23-24 czerwca – Alex Baczynski-Jenkins: RE//MIX Balet Triadyczny czyli Jak budować do potęgi trzeciej? (Oskar Schlemmer)

8-9 września – Weronika Szczawińska: RE//MIX Lidia Zamkow

29 -30 września  – Akademia Ruchu: RE//MIX John Cage „Przeludnienie i sztuka”

13-14 października – Wojtek Ziemilski: RE//MIX Laurie Anderson „Stany Zjednoczone”

20-21 października – Iza Szostak: RE//MIX Merce Cunningham

27-28 października – Mikołaj Mikołajczyk: RE//MIX Tomaszewski – Mikołajczyk… w poszukiwaniu własnego JA

17-18 listopada – Monika Strzępka & Paweł Demirski: RE//MIX Dario Fo

9 grudnia – Teatr Strefa Ciszy: Autobus RE//MIX (Akademia Ruchu)

//

Kuratorka: Magda Grudzińska

Pomysłodawca cyklu: Tomasz Plata

//

spektakl odbędzie się dzięki wsparciu finansowemu Urzędu m. st. Warszawy w ramach projektu „Teatr jako przestrzeń publiczna” oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego

 

współpraca:

patronat:

Ta strona używa plików cookie, aby prowadzić statystyki na temat odwiedzin. Kliknij, żeby przeczytać zasady polityki prywatności.
zgadzam się
x