Paradise Now? RE//MIX Living Theatre: gramy w Warszawie!

maxresdefault

10.05.2015 o godzinie 19.00 zapraszamy na Lubelską, na pokaz „RE//MIX Paradise Now?”, czyli remiks jednego z najważniejszych spektakli teatru politycznego, The Living Theatre. Od premiery „Paradise Now!” minęło kilkadziesiąt lat. Zdjęcia nagich aktorów biorących udział w spektaklu, nawołujących do anarchistycznej rewolucji tutaj i teraz, stały się ikonami rewolty lat 60. Komuna// Warszawa sprawdza, co się zmieniło od tego czasu w teatrze i w polityce. Co jest prawdą w artystycznym zaangażowaniu, a co spektaklem dla publiczności? Czy sztuka partycypacyjna ma sens? Jak sztuka nie zmienia świata?

Paradise Now? RE//MIX Living Theatre

reżyseria: Komuna//Warszawa
występują: Komuna//Warszawa
premiera: 3 listopada 2013

10.05 (niedziela), g. 19.00

ul. Lubelska 30/32, Warszawa
ceny biletów: ulgowy 15/ normalny 25 zł (do kupienia przed spektaklem)
rezerwacje: rezerwacja@komuna.warszawa.pl (do odbioru pół godziny przed spektaklem)

[Spektakl z napisami w języku angielskim]

The Living Theatre rok temu został eksmitowany ze swojej siedziby w Nowym Jorku. Judith Malina – liderka grupy – niedawno zmarła. Jest to szczególny czas, żeby raz jeszcze sięgnąć do tego, klasycznego już w teatrze politycznym, tekstu.  Judith Malina wzięła udział w nagraniach do premierowych pokazów w 2013 roku, pokazywanych podczas spektaklu.

The Living Theatre – alternatywny teatr założony w 1947 w Nowym Jorku przez aktorkę Judith Malinę oraz poetę, malarza i performera Juliana Becka. Działania grupy słynęły z bezkompromisowości, awangardowej estetyki, eksponowania cielesności oraz pracy kolektywnej. Ich największe dzieło „Paradise Now”, wystawione w 1968 roku w Awinionie, doprowadziło do zamieszek. Spektakle teatru były radykalne, niosły anarchistyczne i pacyfistyczne przesłanie. Za teoretyczną podstawę dla działań teatru posłużył zbiór esejów Teatr i jego sobowtór Antonina Artauda. The Living Theatre znacząco wpłynął na awangardowy ruch teatralny. Spektakl „Mysteries and Smaller Pieces” w roku 1964 zapoczątkował w teatrze awangardowym rozwój idei współuczestnictwa widza w spektaklu. Koncepcja ta rozwijana jest do dziś przez teatry na całym świecie. W latach 60. nadrzędnym celem The Living Theatre stało się przekształcenie społeczeństwa z rywalizującej, hierarchicznej struktury w zwartą, współpracującą grupę ludzi. Spektakle miały być impulsem do nadchodzącej przemiany społecznej.

W cyklu RE//MIX realizowanym w latach 2010-2014 Komuna//Warszawa prezentowała nowe interpretacje klasycznych dzieł, przede wszystkim z dziedziny teatru i tańca, a także literatury i filmu. Dzieła te, niektóre już lekko zapomniane, niegdyś zmieniły świadomość osób dziś zajmujących się teatrem interdyscyplinarnym, poszukującym, sytuującym się na pograniczu teatru wizualnego, performance art, sztuk plastycznych i działań społecznych. Tworzą swoisty kulturowy kanon, określają gust i styl, są autodefinicją własnych źródeł i inspiracji – punktami odniesienia. W ramach cyklu powstały spektakle przygotowane m.in. przez Wojtka Ziemilskiego, Izę Szostak, Pawła Passiniego, Edytę Kozak, Monikę Strzępkę i Pawła Demirskiego, Weronikę Pelczyńską, Krzysztofa Garbaczewskiego, Mikołaja Mikołajczyka, Weronikę Szczawińską i Akademię Ruchu. Pomysłodawcą cyklu jest Tomasz Plata a podsumowaniem cyklu jest książka RE//MIX pod redakcją Tomasza Platy oraz Doroty Sajewskiej wydanej wspólnie przez Instytut Teatralny, Komunę//Warszawa oraz Wydawnictwo Krytyki Politycznej.

Trailer

Relacja z pokazu na festiwalu undergroudnzero w Nowym Jorku

Projekt dofinansowany przez Urząd m.st. Warszawy oraz ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

szyld_herb_syr_polministerstwo_k

 

 

 

Patronat

url

Ta strona używa plików cookie, aby prowadzić statystyki na temat odwiedzin. Kliknij, żeby przeczytać zasady polityki prywatności.
zgadzam się
x