„Paradise Now? RE//MIX The Living Theatre” oraz „Diuna 1961” w listopadzie w Nowym Jorku!

W Culture Hub – artystycznej przestrzeni dla sztuki, edukacji i nowych technologii, prowadzonej przez La MaMa Experimental Theatre Club – 19 listopada Komuna// Warszawa pokaże „Paradise Now? RE//MIX The Living Theatre”, a parę dni pózniej „Diunę 1961”, której polska premiera odbędzie się na Lubelskiej w wigilię nocy sylwestrowej. Drugi pokaz – w Sylwestra!

„Paradise Now? RE//MIX The Living Theatre”

CultureHub

47 Great Jones St, Fl 3rd
19.11 (czwartek), godz. 19.00

Więcej o spektaklu

Więcej o cyklu RE/MIX

TRAILER

KONFERENCJA towarzysząca spektaklom z udziałem Richarda Schechnera

„Diuna 1961”

CultureHub

47 Great Jones St, Fl 3rd
21.11 (sobota), godz. 19.00

Koprodukcja: Teatr Polski w Bydgoszczy

Współpraca: Negar Farajiani

POKAZY:

16-17/12/2015
TEHERAN, [prapremiera], 19:00

30-31/12/2015
WARSZAWA, [premiera], 19:00

„Diuna” Franka Herberta to najpopularniejszy cykl powieści science fiction XX wieku. Ustanowił nowy kanon tej literatury, ale znacznie też przekroczył ramy gatunku, mieszając dyskurs filozoficzny z przewidywaniami futurologicznymi i wartką akcją: rozważania o genetyce oraz przetrwaniu ludzkości wobec kurczących się zasobów to główne wątki powieści.

Komuna// Warszawa tworzy swoisty prequel do „Diuny”. Podobnie jak w literackim oryginale osią spektaklu jest pustynia. Filozoficznie „pustynia” to miejsce spotkania z Bogiem, ze sobą, przemiany, nowego początku lub śmierci. Pustynia we współczesnym świecie to złoża ropy,
a więc źródło bogactwa i władzy. Ale także zagrożenie zagładą z powodu braku wody.

Komuna// Warszawa porusza się po tych wszystkich obszarach, łącząc je za pomocą specyficznej formy teatralnej: opery mówionej. To, co w klasycznym teatrze dramatycznym jest niewiarygodne, w operze odbiera się jako naturalny element narracji.

Komuna// Warszawa opisuje fikcyjną wyprawę autora „Diuny” do Iranu w 1961 roku. Frank Herbert zostaje wysłany z tajną misją na Bliski Wschód, przez kilka dni przebywa w pustynnym mieście Jazd, czekając na spotkanie z kurierem. Być może pod wpływem narkotyków wyrusza na samotną wyprawę na pustynię. Tam doznaje olśnienia. Widzi możliwe scenariusze rozwoju świata. Te „przyszłowidzące” wizje staną się zaczątkiem napisanej wkrótce literackiej sagi.

Komuna// Warszawa „rekonstruuje” pobyt Herberta w Jaździe. Proces „odnajdywania” śladów pozostawionych przez autora „Diuny” zaciera granicę pomiędzy prawdą a zmyśleniem. Zaczynając podróż, trafiamy na realną pustynię. I stajemy wobec tych samych pytań i rozterek, jakie trapiły Franka Herberta w 1961 roku: czym jest przyszłość, jak nasze wizje wpływają na rzeczywistość… lub po prostu: co się stanie…?

Komuna// Warszawa nie próbuje dawać odpowiedzi. Pokazuje możliwe drogi, wciąż krążące w kosmosie fragmenty dawnych nauczań oraz wyłaniające się z cyfrowego świata zręby nowych rzeczywistości. Wielość dróg i niepewność to tytułowe „fragmenty” spektaklu – powracający obsesyjnie lejtmotyw przedstawienia. Pewne jest tylko to, że historia toczy się dalej. Przyszłość jest otwarta, co czujemy podekscytowani, jak podróżni tuż przed wyprawą w Nieznane…

Ta strona używa plików cookie, aby prowadzić statystyki na temat odwiedzin. Kliknij, żeby przeczytać zasady polityki prywatności.
zgadzam się
x