OPERA KOLEJOWA 2015 – WSPÓLNY PROJEKT KOMUNY// WARSZAWA I INSTYTUTU TEATRALNEGO

Muzyka komponowana w oparciu o rozkład kolejowy, widzowie słuchający operowego libretta nie w wygodnych fotelach, ale w słuchawkach i podążający za artystami po hali warszawskiego Dworca Wschodniego – 20 grudnia 2015, (niedziela) o godzinie 19.00 Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego oraz Komuna// Warszawa zapraszają na polską premierę Opery kolejowej – połączenia działania z wykorzystaniem elementów flash moba oraz konwencji „silent music”.
Projekt powstał w ramach obchodów 250-LECIA TEATRU PUBLICZNEGO W POLSCE.

Pasażerka radzi sobie na swój sposób: można chcieć jak najszybciej „nadrobić” spóźnienie albo wykorzystać ten „darowany” czas na pobycie z samym sobą.
Opera kolejowa po raz pierwszy została zaprezentowana w 2011 roku na moskiewskim, monumentalnym Dworcu Kijowskim podczas festiwalu Złota Maska. Warszawski projekt powstał w koprodukcji z Instytutem Teatralnym z okazji jubileuszu 250-LECIA TEATRU PUBLICZNEGO W POLSCE. Grudniowy pokaz na Dworcu Wschodnim kończy artystyczną część obchodów i wpisuje się w jedną z kluczowych dla nich idei – wychodzenia teatru w przestrzeń miejską oraz włączania w święto polskiego teatru twórców innych dziedzin.

 

Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego
Komuna//Warszawa
Opera kolejowa
utwór na sopran, 14 tancerzy, zespół muzyczny, projekcje, słuchawki i pociągi

 

Dworzec Warszawa Wschodnia (hala główna, wejście od ul. Kijowskiej)

20 grudnia 2015 (niedziela), g. 19.00 
Wstęp wolny

UWAGA: Opera prezentowana jest w formule „silent music”, dlatego prosimy widzów
o przybycie 30 minut przed spektaklem. Liczba słuchawek, które będzie można wypożyczyć, jest ograniczona – aby je otrzymać, należy mieć przy sobie ważny dokument potwierdzający tożsamość (ze zdjęciem).

WYKONAWCY

Komuna// Warszawa
oraz
Olga Mysłowska – sopran
Kompozytorka, autorka tekstów, wokalistka specjalizująca się w wykonywaniu muzyki barokowej. Umiejętności wokalne doskonaliła m.in. u Olgi Pasiecznik, Paula Esswooda, Jamesa Oxleya oraz Alison Pearce. Związana ze sceną muzyki alternatywnej. Jest współzałożycielką zespołów Polpo Motel i Frozen Bird. Występowała na festiwalach muzycznych w Polsce i za granicą, m.in. Open’er, OFF Festival, Yach Film, Transvizualia, a także festiwalach teatralnych takich jak Złota Maska, Boska Komedia, Opolskie Konfrontacje Teatralne, Kontrapunkt.
Irad Mazliah – choreografia
Izraelski choreograf i performer. Swoje profesjonalne życie związał z tańcem w wieku 25 lat. Od tego czasu pracował z wieloma choreografami i grupami takimi jak: Emanuel Gat, Yossi and Oded, Niv Scheinfeld & Oren Laor, Anat Danieli. Jego autorskie prace prezentowane były na wielu festiwalach i podczas innych wydarzeń artystycznych – od scen teatralnych, przez muzea, po zakątki miast i przestrzeni publicznej. Studiował na Akademii Sztuk Pięknych w Tel Awiwie. Założył i prowadził szkołę tańca w Hajfie oraz był dyrektorem artystycznym Intimadance Festival Tel Aviv Israel. Stypendysta Amerykańsko-Izraelskiej Fundacji Kultury jako choreograf
i tancerz. Jako aktor i performer współpracował również z Komuną// Warszawa i Teatrem Cinema. Współzałożyciel szkoły tańca Warsaw Dance Department.
Julia Kubica – skrzypce

 


Studenci Warsaw Dance Department

imgres


Kostiumy: Ewelina Ciuchta

Projekt towarzyszy obchodom 250-LECIA TEATRU PUBLICZNEGO W POLSCE, których koordynatorem jest Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego.

250lat_teatru1

Organizator:

it

Partnerzy projektu:

kw pkp_sa_przezroczyste_tlo

Ta strona używa plików cookie, aby prowadzić statystyki na temat odwiedzin. Kliknij, żeby przeczytać zasady polityki prywatności.
zgadzam się
x