Marta Ziółek. ZRÓB SIEBIE

Uwaga! Dodatkowe spektakle na specjalne życzenie publiczności. 

 4 – 5 czerwca 2016 (sb., nd.), g. 19.00
Lubelska 30/32, sala Komuny// Warszawa

Bilety
ulgowy 15 zł / normalny 25 zł

Rezerwacje biletów są już zamknięte.

ZRÓB SIEBIE zaczyna się od treningu, nakazu i cielesnej rzeźby. Obiektem eksperymentu jest grupa pięciu perfomerów i performerek, którzy na czas performansu przybierają imiona: High Speed, Coco, Lordi, Glow oraz Beauty. Moderatorką i przewodniczką po tym doświadczeniu jest Marta Ziółek jako Angel Dust. Znajdujemy się gdzieś między siłownią, imprezą techno a korporacyjnym kościołem mindfulness.

ZRÓB SIEBIE to utopia, wytwarzająca własny styl, język oraz seksualność. Proces ciągłego przekształcania tożsamości, która nigdy nie osiąga ostatecznego kształtu. To rodzaj tripu, który ciało zamienia w maszynę. Indywidualne cielesne monologi przenikają się tu z hybrydowym treningiem grupowym i transową praktyką złożoną z rave, jogi kundalini, latino flow i dancehallu.

ZRÓB SIEBIE to gang, który do muzyki Lutto Lento bezustannie stwarza się i transformuje.

13260211_10154203476622486_6882194260166612527_n


Koncepcja i choreografia: Marta Ziółek

Kreacja i performance:

Agnieszka Kryst // Beauty

Beauty_fot Witek Orski_zrob siebie

Ramona Nagabczyńska // Coco

Coco_fot. Witek Orski_zrob siebie

Robert Wasiewicz // Glow

Glow_fot Witek Orski_zrob siebie

Paweł Sakowicz // High Speed

High Speed_fot Witek Orski_zrob siebie

Katarzyna Sikora // Lordi

Lordi_fot Witek Orski_zrob siebie

Marta Ziółek // Angel Dust

Angel Dust_fot Witek Orski_zrob siebie

Piosenkarka: Maria Magdalena Kozłowska

Dramaturgia: Anka Herbut
Muzyka: Lutto Lento
Zdjęcia: Witek Orski, Dawid Grzelak
Wideo i oprawa wizualna: Krzysztof Bagiński
Kostiumy: Marta Ziółek
Scenografia: Dominika Olszowy
Reżyseria światła: Karolina Gębska
Menadżer produkcji: Dominik Skrzypkowski
Produkcja: Komuna// Warszawa

Marta Ziółek
choreografka i performerka. Studiowała na wydziale choreografii w School for New Dance Development (SNDO) w Amsterdamie i na Międzywydziałowych Indywidualnych Studiach Humanistycznych UW.
Dla Komuny// Warszawa zrealizowała wcześniej projekt Ciało Oko” (w ramach programu RE//MIX w 2013 r.) inspirowany sztuką amerykańskiej artystki Carolee Schneemann. Stypendystka prestiżowego stypendium Dance Web na ImpulsTanzFestival w Wiedniu (2011), uczestniczka europejskiej platformie „Europe in Motion” przeznaczonej dla młodych choreografów (2012), 2013 stypendystka the Amsterdam Fund for the Arts (2013). Ostatnio zaprezentowała m.in. projekt Black on Black inspirowany serią czarnych obrazów Rodczenki, eksplorujący ideę „Czarnej choreografii”, w Teatr Hetveem w Amsterdamie i MSN w Warszawie, a także opracowała choreografię do spektaklu „Ewelina płacze” Anny Karasińskiej (TR Warszawa). Razem z Alexem Baczynkim-Jenkinsem jest współtwórczynią przestrzeni Kem w Warszawie. W swojej pracy Marta Ziółek testuje performatywne granice i skupia się poszerzaniu pola praktyki choreografii. Swym interdyscyplinarnym podejście bada granice pomiędzy sztukami wizualnymi, performansem i choreografią.

Realne utopie
Cykl „Realne utopie” (2016) zamyka 3-letni projekt „Przyszłość”, za pomocą którego Komuna// Warszawa i zaproszeni artyści badali różne aspekty futurologii w sztuce. Idee, napięcia i procesy, które zadecydują o kształcie przyszłości, najprawdopodobniej już się narodziły – potrzeba tylko wizjonerskiego spojrzenia, by je zobaczyć, zbadać i nazwać. O taką refleksję zostali poproszeni artyści zaproszeni do programu „Przyszłość”. I tak, w ramach cyklu „Przyszłość Europy” (2014) powstały: „Europa. Śledztwo” w choreografii Magdy Jędry, Izy Szostak, Weroniki Pelczyńskiej, „Bohaterowie przyszłości” Markusa Öhrna, „Terry Prattchett. Nauki społeczne” K//W; w ramach cyklu „Przyszłość ciała” (2015): […,] Agaty Siniarskiej, „Arystokraci” grupy Chotkowski / Hueckel / Śliwiński / Węgłowski i „Diuna 1961. Opera mówiona. Fragmenty” K//W. Rok 2016 poświęcony jest „Realnym utopiom” – opowiadaniu świata z roku na przykład 2089, kiedy to nie będzie już widzów i twórców tych spektakli. Czy utopie będą futurologicznymi bajkami, zapisem marzeń czy też odwróconym odbiciem współczesnego świata? Używając twórczej mocy, marginesu wolności i swobodnego kreowania, chcemy spojrzeć w przyszłość, której już nie zobaczymy.

ZRÓB SIEBIE otwiera „Realne utopie”. To gra z ideą utopii, koncentrująca się na tożsamości, która nigdy nie osiągnie ostatecznego kształtu. Jesienią 2016 r. swoje wizje utopii zaprezentują Wiktor Rubin i Jola Janiczak oraz Grzegorz Laszuk.


Projekt dofinansowany przez Urząd m.st. Warszawy oraz ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Ta strona używa plików cookie, aby prowadzić statystyki na temat odwiedzin. Kliknij, żeby przeczytać zasady polityki prywatności.
zgadzam się
x