Święta Kluska, reż. Agnieszka Smoczyńska | Komuna Warszawa

Lokalizacja

SPEKTAKL

Święta Kluska, reż. Agnieszka Smoczyńska

Data

27 04 2024

Godzina

19:00

Cena

40/50zł

English subtitles available. 

Tytułowa KLUSKA to bulterierka, ciągle bardzo głodna, spędzająca radosne szczenięctwo w domu bezdzietnej pary kreatywnych pracowników korporacji. Pani STARA wypatruje życia, które według niej jest zawsze gdzie indziej, a jej dużo starszy konkubent STARY jest bardzo nieśmiały. Z czasem KLUSKA sprawia im coraz więcej kłopotów. Samotność kieruje ją w stronę Bogapsy. Ten tragikomiczny i minimalistyczny musical na trójkę aktorów oparty jest na prawdziwej biografii. Tylko z lekką domieszką fantazji.

Zgodnie z zapowiedziami autorom udało się stworzyć zupełnie nowy gatunek teatralny – holy-hop-dog musical, którego próżno szukać nie tylko na polskim podwórku, ale i na światowych scenach musicalowych. Słowem wyprzedzają londyński West End i bardzo im z tym dobrze!

Reżyserką spektaklu jest nagrodzona kilka dni temu na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni Agnieszka Smoczyńska. Nagrodę otrzymała za reżyserię swojego drugiego filmu pt. „Fuga”, ale uwagę filmowego świata zwróciła na siebie już w 2015 roku za sprawą filmu „Córki Dancingu”, który był dystrybuowany m.in. w Stanach Zjednoczonych i Japonii. „Fuga” miała premierę w Cannes.

Autorami libretta „Kluski” są Robert Bolesto i Zuzanna Wrońska. Robert Bolesto to dramaturg i scenarzysta, współpracujący m.in. z TR Warszawa i Teatrem Powszechnym. „Córki Dancingu” czy „Ostatnia Rodzina” to jego scenariusze, które z wielkim sukcesem przeniesiono na ekran.

Muzyka, czyli element bez którego holy-hop-dog musical obyć się nie może, to wynik współpracy Zuzanny Wrońskiej i Marcina Macuka. Para spotkała się już podczas tworzenia ścieżki dźwiękowej do „Córek Dancingu” Smoczyńskiej. Wrońska na co dzień jest związana z projektem Ballady i Romanse, Macuk to postać znana z twórczości o dużym spektrum gatunkowym – produkuje (m.in. albumy projektu NOSOWSKA), komponuje (m.in. muzykę do filmów Marcina Wrony), gra (zespoły HEY i Pogodno).

Za scenografię spektaklu odpowiada Rafał Dominik, choreografią musicalu zajęła się Kaya Kołodziejczyk, a kostiumy przygotowała Milena Liebe.

“Są takie przedstawienia, których nie chce się oglądać już po 15 minutach. Są też takie, które się kończą i wiadomo, że chciałoby się je zobaczyć drugi raz. “Święta Kluska” do nich należy.”
– Wojciech Majcherek dla kultura.onet.pl

fot. Pat Mic

Pętla indukcyjna dostępna podczas spektaklu.
English subtitles available.

Obsada: Piotr Trojan, Małgorzata Gorol, Andrzej Konopka/Sebastian Łach
Reżyseria: Agnieszka Smoczyńska
Tekst: Robert Bolesto
Słowa piosenek: Zuzanna Wrońska
Muzyka: Zuzanna Wrońska, Marcin Macuk
Scenografia: Rafał Dominik
Światło: Aleksander Prowaliński
Choreografia: Kaya Kołodziejczyk, Katarzyna Sikora
Kostiumy: Milena Liebe
Dźwięk: Marcin Lenarczyk
Asystenci reżyserki: Wojciech Sobolewski, Radosław Chrześciański
Asystentka choreografki: Katarzyna Sikora
Produkcja: Olga Kozińska
Idea „Musicale w KW“: Tomasz Plata

Koproducentem spektaklu jest ALTER ART.

Uwaga: spektakl przeznaczony dla osób dorosłych.

Holy Noodle dir. Agnieszka Smoczyńska

Agnieszka Smoczyńska – the author of The Lure (Córki Dancingu) and Fugue (Fuga) joins forces with Komuna/Warszawa – one of the top groups of Poland’s off theatre scene – in the first holy-hop-dog musical in the world – HOLY NOODLE.

The NOODLE of the title is a bull terrier bitch, constantly hungry, spending a happy puppyhood at the home of a childless couple of corporate employees. The Old Lady is forever on the lookout for a life that she thinks is elsewhere, while her much older partner, the Old Man is extremely shy. With time, NOODLES comes to give them more and more trouble. Lonely, she turns towards Goddog. This tragicomic, minimalist musical for three actors is based on a true biography. With but a minor dose of the fantastic thrown in. A wholly new theatrical genre emerges – the holy-hop-dog musical, hitherto unknown not only in Poland but around the world. The authors are an unapologetic step ahead of London’s West End!

The director is Agnieszka Smoczyńska, a nominee to the prestigious Passports of the Polityka weekly. A laureate of the Gdynia Film Festival for her second film, Fugue, she gained the attention of the film world in 2015 with her Lure, in distribution as far afield as the United States and Japan. The Fugue premiered at Cannes and was shown in Poland as of 7 December. The libretto is written by Robert Bolesto and Zuzanna Wrońska. Bolesto is a playwright and screenwriter who has cooperated with among others TR Warszawa and Teatr Powszechny. His successful screenplays include The Lure and The Last Family (Ostatnia rodzina). Music, an indispensible ingredient in the making of a holy-hop-dog musical, is the joint work of Zuzanna Wrońska and Marcin Macuk whose first cooperation was on The Lure. Wrońska is member of the project Ballady i Romanse, while Macuk is known for a wide range of works – as a producer (including albums by NOSOWSKA), composer (including soundtracks to Marcin Wrona’s films), instrumentalist (HEY and Pogodno). The author of the set is Rafał Dominik, lights – Aleksandr Prowaliński, choreography – Kaya
Kołodziejczyk, and costumes – Milena Liebe.

AGE 16+

Director: Agnieszka Smoczyńska
Text: Robert Bolesto
Songs: Zuzanna Wrońska
Music: Zuzanna Wrońska and Marcin Macuk
Set: Rafał Dominik
Light: Aleksander Prowaliński
Choreography: Kaya Kołodziejczyk, Katarzyna Sikora
Costumes: Milena Liebe
Make-up: Monika Kaleta
Assistant directors: Wojciech Sobolewski, Radosław Chrześciański
Assistant choreographer: Katarzyna Sikora
Production: Olga Kozińska
Idea “Musicale.Musicale”: Tomasz Plata
Cast: Piotr Trojan, Małgorzata Gorol, Andrzej Konopka
Partner: ALTER ART

Wydarzenie dofinansowane przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy w ramach projektu Komuna Warszawa – Społeczna Instytucja Kultury.


Ta strona używa plików cookie, aby prowadzić statystyki na temat odwiedzin.

Skip to content