“Co się stało z nogą Sarah Bernhardt” to pierwsza część naszego tryptyku z cyklu “Anatomia teatru” obok “Co się stało z twarzą Marleny Dietrich” i “Co poniosło Christophera Reeve’a”, w którym weźmiemy pod lupę uszkodzenia ciała w ich związkach z tym, co teatralne, nieteatralne i okołoteatralne…
Nie jest to oczywiście jedynie ironiczne nawiązanie do słynnego teatralnego tryptyku Krystiana Lupy, a raczej pytanie o możliwość transgresji w podmiotowym, a nie przedmiotowym ujmowaniu ciała i ucieleśnienia w teatrze. Przypadek uszkodzonej w wyniku wypadku na scenie, utraconej i zagubionej nogi wielkiej diwy teatru Sarah Bernhardt staje się punktem wyjścia do opowieści o historiach różnych nóg, tych, które już po niej kroczą, a także tych, które cały czas czekają na swoje sceniczne entrée… Podążając za utraconą nogą Sarah Bernhardt, nogą, która staje się tu protagonistką i przewodniczką, opowiemy o trudnej miłosnej relacji między aktorem, aktorką i sceną. Drodzy widzowie zapraszamy tym samym na pierwszy performans opowiadany z perspektywy nóg i mamy nadzieję, że nie przejdziecie obok niego obojętnie.
Justyna Lipko-Konieczna i Justyna Wielgus
Reżyseria: Justyna Wielgus
Scenariusz i dramaturgia: Justyna Lipko-Konieczna
Obsada:
Noga Sarah Bernhardt
Nogi Anny Dzieduszyckiej
Nogi Macieja Kasprzaka
Nogi Anny Kozłowskiej
Noga Joanny Pawlik
Nogi Moniki Świtaj
Scenografia i kostiumy: Wisła Nicieja
Wideo: Wojciech Kaniewski
Reżyseria światła: Monika Sidor
Opracowanie muzyczne: Zoi Mikhailova
fot. Patrycja Mic
Spektakl dofinansowany przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy w ramach projektu HUB Kultury KW.