Solo Części ciała jest efektem choreograficznej fascynacji twarzą. Performans bada zarówno jej anatomię i fizjologię, jak i zdolność do bycia nieustannie zmieniającym się obrazem, generującym znaczenia, emocje i tożsamości.
Tradycyjnie twarz uważana jest za nośnik prawdy, interfejs sfery psychicznej człowieka, a język jej analizy naładowany jest romantyczną mitologią. Twarz jest częścią ciała, na którą zwracamy szczególną uwagę i która najbardziej uaktywnia empatię na poziomie neuronów lustrzanych. Jednocześnie – jak w przypadku innych części ciała – jej używanie i postrzeganie podlegają historycznym przemianom i specyficznym nakazom.
Skąd wzięła się charakterystyczna dla tańca współczesnego obsesja na punkcie neutralnej twarzy i co ta neutralność miałaby właściwie oznaczać? Jaki jest związek groteski i kobiecej podmiotowości? Co współczesna choreografia twarzy mówi nam o kulturowej opresji?
Choreografia: Ramona Nagabczyńska Współpraca dramaturgiczna: Mateusz Szymanówka i Agata Siniarska Opieka artystyczna: Philippe Riéra Muzyka: Georges Bizet, Vincenzo Bellini, Mina, Prince Światła: Jędrzej Jęcikowski Rekwizyty, video: Nagi Gianni Tekst: Ramona Nagabczyńska na podstawie Paula Thomasa Andersona Zdjęcie: Witek Orski Grafika: Jakub de Barbaro na podstawie okładki płyty Mina: The Collection 3.0 Producent: Grzegorz Tomczewski
Premiera: 9 listopada 2019 Komuna//Warszawa Produkcja: Fundacja Burdąg Partnerzy: Centrum w Ruchu, CSW Zamek Ujazdowski, Buda Kortrijk, Lubelski Teatr Tańca, Tanzfabrik Berlin, Komuna//Warszawa
Zrealizowano ze środków Miasta Stołecznego Warszawa. Artystka wspierana jest przez apap Network- Projekt finansowany w ramach programu Unii Europejskiej „Kreatywna Europa”.
Projekt współfinansowany ze środków m.st. Warszawy w ramach zadania Scena Prezentacji KW.
Menu
Ta strona używa plików cookie, aby prowadzić statystyki na temat odwiedzin.