Tranquillo / spektakl Teatru Klucz im. W. Deneki | Komuna Warszawa

Tranquillo / spektakl Teatru Klucz im. W. Deneki

Data

05 03 2023

Godzina

19:00

Cena

20 / 30 / 40 / 50 / 60 zł
Tranquillo / spektakl Teatru Klucz im. W. Deneki
PROJEKT OBECNOŚĆ / PRESENCE w Warszawie

Spektakl „Tranquillo”, reż. i chor. Janusz Orlik, Teatr Klucz im. W. Deneki

5.03.2023, g. 19, Teatr Komuna Warszawa

bilety: 40 zł (n), 30 zł (u)

 
Stoimy przed Wami. Stajemy blisko Was, bardzo blisko.

Patrzymy Wam w oczy.

Słyszymy Wasz oddech.

Oddychamy Waszymi słowami.

Czekamy.

Nasz sen staje się rzeczywistością.

Nasza codzienność niezrozumiałą normalnością.

Jakimś wewnętrznym, osobistym konfliktem zaufania.

Bądźcie cierpliwi.
 
Spektakl taneczny z niewielką ilością tekstu dla widzów w każdym wieku, tłumaczony na język ukraiński (ulotki) oraz polski język migowy.

„Tranquillo z włoskiego znaczy ‘spokojnie’. To termin używany w notacji muzycznej, mający za zadanie pomóc wykonawcy oddać nastrój utworu. W subtelnym i kontemplacyjnym „Tranquillo” artyści trwają, rzeczy się wydarzają, przenikają powoli. Artyści, paradoksalnie spokojni, zapraszają nas do swojego świata i dają nam, widzom, szansę na pobycie z nimi, przyjrzenie się ich (nie)zwykłej codzienności. Tak naprawdę jest to spektakl o nas samych.” (Janusz Orlik)

Aktorzy Teatru Klucz są uczestnikami Warsztatu Terapii Zajęciowej „Przylesie” prowadzonego przez Stowarzyszenie Na Tak. Ich przygoda z teatrem zaczęła się w 2006 roku, od pracowni teatralnej prowadzonej przez terapeutkę Hannę Rynowiecką i aktora Wojciecha Denekę. Od kilku lat grupa pracuje w Centrum Kultury ZAMEK. W 2022 roku opiekę artystyczną nad nią objął Janusz Orlik, tancerz, choreograf i pedagog tańca, do zespołu dołączyli zawodowi tancerze, zmianie uległa też nazwa teatru.

Janusz Orlik – absolwent warszawskiej szkoły baletowej; studiował w Bruckner Konservatorium Linz w Austrii. Autor spektakli „Exérèse monobloc”, „a bliźniego swego jak siebie samego”, „Live on stage”, „Święto wiosny”, „Mute”, „Insight” (Nagroda Specjalna Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego za najlepszą choreografię przyznana w ramach Polskiej Platformy Tańca 2014), „Koda (a tribute)” oraz „III Symfonia” (wyróżnienie w „Konkursie na utwór choreograficzny do muzyki kompozytora polskiego” organizowanego przez Stowarzyszenie Autorów ZAiKS). Od 2002 roku jest stałym członkiem zespołu Vincent Dance Theatre (Wielka Brytania). Współpracował m.in.: z Joanną Leśnierowską, Nigelem Charnockiem, Rosalind Crisp, Isabelle Schad, Ugo Dehaesem, Olgą Cobos i Peterem Miką. Prowadzi szereg warsztatów choreograficznych w wielu placówkach edukacyjnych i ośrodkach kultury w kraju i zagranicą. 

reżyseria, choreografia, scenografia: Janusz Orlik

obsada: Mariusz Józefiak, Jarosław Kubiak, Antek Kurjata, Daniel Laskowski, Lidia Piskorska, Piotr Roszak, Magdalena Szalbierz, Mariusz Sztuba, Arkadiusz Żmijewski / Karol Solski;

kostiumy: Agnieszka Ostrowska we współpracy z artystami

reżyseria świateł: Janusz Orlik, Arkadiusz Kuczyński, Jacek Raczkowiak

opieka terapeutyczna: Hanna Rynowiecka

tłumaczenie na PJM: Antek Kurjata, Aleksandra Mayer

produkcja: Centrum Kultury ZAMEK w Poznaniu

Spektakl zrealizowany w ramach projektu performatywnego „Obecność”, przygotowanego przez CK ZAMEK we współpracy z norweskim CODA Oslo International Dance Festival oraz warszawskim Teatrem 21 dzięki grantowi z Funduszy Norweskich i EOG.

PROJEKT OBECNOŚĆ / PRESENCE

Projekt performatywny przygotowany przez CK ZAMEK w Poznaniu we współpracy z norweskim CODA Oslo International Dance Festival oraz warszawskim Teatrem 21. Realizowany jest w latach 2022–2023 dzięki grantowi z Funduszy Norweskich i EOG. 

W ramach projektu realizowane są premiery i spektakle trzech zamkowych grup teatralnych (Teatr Klucz im. W. Deneki, Teatr Pod  Fontanną, Grupa Teatralna Jest Jak Jest),  a także gościnne przedstawienia czołowych światowych kolektywów, spotkania z wybitnymi twórcami, warsztaty, taneczne laboratoria, panele dyskusyjne i publikacja z zapisem wywiadów z uczestnikami projektu – wszystko to będzie wynikiem współpracy i wymiany doświadczeń artystów z Polski i Norwegii. Kilkadziesiąt wydarzeń, trzech partnerów, dwa kraje, kilka miast.

„Obecność” czerpie z doświadczeń „Teatru powszechnego” – programu CK ZAMEK w Poznaniu, w ramach którego od 2016 roku prezentowaliśmy spektakle tworzone lub współtworzone przez artystów zagrożonych społecznym wykluczeniem ze względu na niepełnosprawność, stan zdrowia, wiek czy status społeczny. W nowym projekcie idziemy krok dalej – i programowo, i terytorialnie i – co najważniejsze – ideowo. Wspólnie z naszymi partnerami podejmujemy próbę renegocjacji utrwalonego społecznie sposobu rozumienia normatywności w teatrze. Obowiązujące w nim normy dotyczące cielesności, zarówno wyglądu jak i kondycji fizycznej czy mentalnej, wykluczają bowiem kilkanaście procent populacji – osób z niepełnosprawnościami lub w inny sposób wyróżniających się swą innością – z aktywnego uczestnictwa w kulturze.

Dwuletni projekt realizowany przez CK ZAMEK w Poznaniu to święto teatru, to zachwyt nad artystą i jego możliwościami, to wreszcie ukazanie piękna różnorodności – immanentnej cechy świata. Artyści nienormatywni przypominają w nim o swojej Obecności!


Ta strona używa plików cookie, aby prowadzić statystyki na temat odwiedzin.

Skip to content