choreografia: Magda Jędra, Weronika Pelczyńska, Iza Szostak
dramaturgia: Agata Szczęśniak
reżyseria świateł: Karolina Gębska
scenografia: Wojciech Pustoła
produkcja: Komuna// Warszawa
premiera: 11 lipca 2014
Ciało. Trup. Nieobecność. Każde śledztwo zaczyna się od braku. Trzy tancerki prowadzą performatywne dochodzenie w sprawie przyszłości Europy, zapraszają publiczność do gigantycznego europejskiego lumpeksu pełnego fantazji z drugiej ręki i zużytej przedwcześnie przyszłości. Jak to się stało, że wartości zamieniły się w obsesje? Kiedy partner stał się obstruktem? Ile może kosztować współpraca?
To śledztwo nie szuka przestępcy, lecz ciągu dalszego. Przewrotny i ironiczny spektakl o nieprzewidzianych konsekwencjach wspólnej pracy, spektakl, w którym to, co miało dawać poczucie bezpieczeństwa, okazuje się kolejną formą opresji, a to, co miało straszyć – śmieszy.
O twórczyniach:
Magda Jędra – tancerka, choreografka, performerka. Zaczęła tańczyć w Gdańskim Teatrze Tańca Melissy Monteros i Wojciecha Mochnieja. Ostatnio często współpracuje z Ramoną Nagabczyńską i Rafałem Dziemidokiem, stale z Anną Steller, z którą współtworzy grupę Good Girl Killer. Jej spektaklom blisko jest do idei performansu i nurtu site-specific. Improwizacja jest dla niej podstawą twórczego procesu. Lubi posługiwać się jednocześnie odmiennymi stylistykami oraz środkami właściwymi tzw. kulturze pop i „kulturze wysokiej”. Prowadzi zajęcia z techniki tańca współczesnego i improwizacji.
Weronika Pelczyńska – niezależna tancerka i choreografka, współpracuje z zespołami w Polsce, Niemczech i Austrii. Przygotowuje własne spektakle (m.in. Yvonne, Yvonne – RE//MIX, Owoc natchnienia do muzyki Witolda Lutosławskiego), tworzy choreografie dla teatru i filmu. Interesuje ją praca na pograniczu różnych sztuk. Współtworzy warszawskie „Centrum w Ruchu”. Stypendystka programu DanceWeb 2013 (ImpulsTanz) oraz Carte Blanche 2013 (Modul Dance). Absolwentka Eksperymentalnej Akademii Tańca Współczesnego SEAD w Salzburgu i Politechniki Warszawskiej.
Iza Szostak – tancerka, choreografka. W swojej praktyce powołuje się na ruch autentyczny, choreologie oraz elementy improwizacji Forsythe’a. Od paru lat zafascynowana pracą z osobami zawodowo niezwiązanymi z tańcem. Autorka spektakli: Karmi-go, Feedback, From culture to nature, The glass jar next to the glass jar, RE//MIX Merce Cunningham, Ciało. Dziecko. Obiekt. Odbyła staż w Belgii w zespole Jana Fabre/Troubleyn. Stypendystka polskiego Ministerstwa Kultury, holenderskiego Corrie Hartong Fonds, międzynarodowego projektu dla młodych choreografów SPAZIO oraz Solo Project Art Stations Foundation. Współtworzy warszawskie „Centrum w Ruchu”. Absolwentka Szkoły Baletowej w Warszawie i Codarts/Rotterdam Dance Academy w Holandii. Studiuje w Instytucie Etnologii i Antropologii Kulturowej Uniwersytetu Warszawskiego.
Agata Szczęśniak – działaczka społeczna, współzałożycielka „Krytyki Politycznej” i Stowarzyszenia im. Stanisława Brzozowskiego. Redaktorka wielu książek (m.in. Żałoba, Kryzys. Przewodnik Krytyki Politycznej), pracowała w „Gazecie Wyborczej” w dziale publicystyki. Studiowała socjologię i filozofię na Uniwersytecie Warszawskim, stypendystka na Yale University. Pisze doktorat w Instytucie Stosowanych Nauk Społecznych UW.
Projekt dofinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Urząd m.st. Warszawy, przy wsparciu Fundacji Burdąg, Centrum w Ruchu, Urzędu Dzielnicy Wawer m.st. Warszawa.