Sergey Brin, współzałożyciel Google’a, jednej z najbogatszych korporacji świata, inwestuje miliony dolarów w projekty przedłużania i poprawy jakości ludzkiego życia. Już kilka lat temu zaprzągł wszystkie moce obliczeniowe swojej firmy do zbadania, czy odziedziczył po swojej matce geny odpowiedzialne za chorobę Parkinsona. Pionem „przyszłości człowieka” w korporacji kieruje Ray Kurzweil – głosiciel rychłego nadejścia Osobliwości – samoświadomej sztucznej inteligencji. Co to znaczy dla ludzkości? Wg Komuny// Warszawa to zapowiedź końca człowieka. Czas więc rozpocząć rytuały pogrzebowe.
„B.R.I.N. projekt” to futurystyczny kryminał i rytuał przejścia, na scenie drony i nanoroboty.
Komuna// Warszawa
gościnnie w roli tytułowej: Romuald Krężel
wideo / projekcje: Adrian Cognac, Wiktor Zmysłowski
światła: Karolina Gębska, Jędrzej Jęcikowski
kostiumy: Ewelina Ciuchta
premiera: 29 grudnia 2016
Realne utopie
Spektakl powstał w ramach cyklu „Realne utopie” (2016) zamykającego 3-letni projekt „Przyszłość”, za pomocą którego Komuna// Warszawa i zaproszeni artyści badali różne aspekty futurologii w sztuce. Idee, napięcia i procesy, które zadecydują o kształcie przyszłości, najprawdopodobniej już się narodziły – potrzeba tylko wizjonerskiego spojrzenia, by je zobaczyć, zbadać i nazwać. O taką refleksję zostali poproszeni artyści zaproszeni do programu „Przyszłość”. I tak, w ramach cyklu „Przyszłość Europy” (2014) powstały: „Europa. Śledztwo” w choreografii Magdy Jędry, Izy Szostak, Weroniki Pelczyńskiej, „Bohaterowie przyszłości” Markusa Öhrna, „Terry Prattchett. Nauki społeczne” K//W; w ramach cyklu „Przyszłość ciała” (2015): […,] Agaty Siniarskiej, „Arystokraci” grupy Chotkowski / Hueckel / Śliwiński / Węgłowski i „Diuna 1961. Opera mówiona. Fragmenty” K//W. Rok 2016 poświęcony jest „Realnym utopiom” – opowiadaniu świata z roku na przykład 2089, kiedy to nie będzie już widzów i twórców tych spektakli. Czy utopie będą futurologicznymi bajkami, zapisem marzeń czy też odwróconym odbiciem współczesnego świata? Używając twórczej mocy, marginesu wolności i swobodnego kreowania, chcemy spojrzeć w przyszłość, której już nie zobaczymy. Po spektaklu „Zrób siebie” Marty Ziółek oraz „Pogardzie” Wiktora Rubina prezentujemy „B.R.I.N. projekt” Komuny// Warszawa.
Projekt finansowany przez Urząd m.st. Warszawy oraz ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz dzięki wsparciu Instytutu Adama Mickiewicza