„Ostatni raz kiedy moi rodzice byli w Komunie Warszawa” to performatywny dokument o tym, jak nasi rodzice pierwszy raz staną w Komunie Warszawa na scenie.
Zaprosiliśmy ich do swojej pracy, bo twarda miłość to miłość, w której się nie odmawia. Czy można być partnerem scenicznym dla kogoś, kto zaczął pracować nad swoją rolą jeszcze zanim się urodziłeś?
Rzecz dla dwójki reżyserów, jednego aktora, dwóch ojców i trzech matek.
Wykonanie: Mateusz Górski, Marek Dragun, Martina Dragunová, Anna Bielska, Krzysztof Ciężkowski, Judyta Paradzińska-Górska
Scenografia: Dorota Nawrot
Montaż filmu: Michał Dobrucki
Olga Ciężkowska (ur. 1998 r. w Polsce) – obecnie studentka reżyserii na Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Studiowała na Międzyobszarowych Indywidualnych Studiach Humanistycznych na Uniwersytecie Warszawskim – kierunki filozofia i kulturoztawstwo. Pracowała w Narodowym Starym Teatrze jako reżyserka spektaklu online „tańczymy shimmy” oraz dramaturżka spektaklu online „Dom dzienny, dom nocny” reż. Anna Mazurek. Współtwórczyni kolektywnego spektaklu „Kto nie ma nic ten może wszystko” w Teatrze Nowym im. Kazimierza Dejmka w Łodzi (prapremiera 11.06.2021) – reżyserka cz. IV pt. „piekła nie ma”. Uczestniczyła w warsztatach prowadzonych m.in. przez Justynę Sobczyk i Jagodę Szelc oraz w Laboratorium Nowych Epifanii 2021. Reżyserka etiudy „Ifigenia” przygotowanej w ramach „Wku***ona.TV – livestream protest” (05.12.2020) – całodziennej telewizji strajkowej stworzonej przez kilkadziesiąt polskich twórczyń. Współpracowała przy dyplomie aktorskim „Burza” w AST (2019) jako asystentka Grzegorza Jarzyny oraz przy spektaklu „Twarzą w twarz” (2021) w Teatrze Powszechnym jako asystentka Mai Kleczewskiej. Laureatka 10. Forum Młodej Reżyserii, na którym za projekt filmowy „Orfeusz i Eurydyka // all about love no.1” otrzymała nagrodę Stowarzyszenia Autorów ZAiKS i jedną z nagród w ramach programu Debiut TR.
Adam Dragun (ur. 1998 r. na Słowacji) – słowacki reżyser i dramaturg. Mieszka w Pradze. Nakręcił krótki film o seksie swoich dziadków. Reżyserował i był dramaturgiem produkcji teatralnych – Ok Carbon (2021, Alfred w Dvůr), Piece na losowo wybranych dwunastu nie-aktorów (2021, Batyskaf), Fors of Perversion on Stage (2020, Place M). Aktualnie studiuje na Wydziele sztuk humanistycznych na Uniwersytecie Karola w Pradze
Spektakl powstał w ramach sezonu rezydencji 2022 “Tough Love”, kuratorka: Anna Smolar
Projekt realizowany wsparciu m.st. Warszawy.
HUB Kultury, Społeczna Instytucja Kultury