Szukaj
Close this search box.

Dwelling in possibilities, reż. Natasza Gerlach

“Dwelling in possibilities” jest tanecznym spektaklem o niemożliwości zbudowania domu. Funkcjonuje jako laboratorium empatii, w którym z uwagą przyglądamy się temu, co było nam bliskie, dawało poczucie bezpieczeństwa, a teraz wydaje się obce, wykluczające, przerażające.

Wspólnie z widzami tworzymy przestrzeń, w której możemy rozpoznać i nazwać nasze lęki i wrażliwości, dając im czas do zaistnienia i pozwalając im się zmaterializować. Każdemu z nich przyglądamy się z bliska, starając się nadać mu formę i tworząc tym samym nowy leksykon gestów, za pomocą których przekształcamy tę kruchą materię w siłę do wspólnego działania.

Szukamy więzi i współzależności, które prowadzą do kolektywnej kontaminacji, proponując tym samym nowy podział ról i afektów. W ten sposób fikcja staje się dla nas miejscem naprawy tego, co realne.

Zmienia perspektywy i tworzy nowe warstwy interpretacji i zrozumienia tego co obce, inne, wykluczone, stanowiąc zagrożenie dla dominującego porządku, w którym nie ma miejsca na wrażliwość i empatię.

Spektakl artystki wyłonionej z open call dla młodych twórców.

“The here and now is a prison house. We must strive, in the face of the here and now’s totalising rendering of reality, to think and feel a then and there. Some will say that all we have are the pleasures of this moment, but we must never settle for that minimal transport; we must dream and enact new and better pleasures, other ways of being in the world, and ultimately new worlds” ― José Esteban Munoz, Cruising Utopia: The Then and There of Queer Futurity

Premiera 23.10.2020

Natasza Gerlach (ur. 1994). Jest absolwentką klasy przygotowawczej Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej oraz wydziału Sztuk scenicznych na Uniwersytecie Paul-Valéry w Montpellier. W czasie studiów bierze udział w wielu stażach z, między innymi, Thibaud Croisy, Toshiki Okadą, Mathieu Hocquemillerem oraz GaĎlle Bourges. Od 2017 roku studiuje na wydziale reżyserii teatru w La Manufacture w Lozannie – Wyższej Szkole Sztuk Scenicznych Szwajcarii Romandzkiej. Brała udział m.in. w CAMP w Centrum Sztuki Współczesnej w Genewie, Global Institute of Solitude w ramach Belluard Bollwerk International we Fryburgu. Asystowała Michelangelo Miccolis, w Centrum Sztuki Współczesnej w Genewie na wydarzenie “In close proximity” oraz wespółpracowała z Nikimą Jagudajev przy “The Dentist”. W lipcu 2020 roku zaprezentuje swój spektakl dyplomowy “Eventfully tender” na festiwalu Santarcangelo, oraz w listopadzie 2020 w ramach platformy dla młodych choreografów « Emergentia » w Genewie.

Reżyseria i choreografia: Natasza Gerlach
Kreacja i performans: Alex Freiheit, Sophie Guisset, Lison Petit
Współpraca choreograficzna: Katarzyna Sikora, Emma Tricard
Tekst: Audrey Liebot
Reżyseria świateł: Jacqueline Sobiszewski
Muzyka: Shayu
Koprodukcja: viensmourir


Spektakl w ramach
Komuna Warszawa
HUB Kultury 2020: Teren wspólny
#terenwspólny #commonground #hubkultury

Hasłem tegorocznej edycji programu rezydencji Komuny Warszawa jest “Teren wspólny”. Sezon kuratorowany przez Tima Etchellsa, Martę Keil i Grzegorza Reske zaprasza twórców i twórczynie do rozmowy o tym, na jakich warunkach możliwe jest dzisiaj ustalanie przestrzeni tego, co wspólne. Artyści będą przyglądać się sposobom, w jakie negocjujemy wspólną przestrzeń, i zadadzą pytania o to, do kogo właściwie należy  teren wspólny? Kto wyznacza jego ramy i wyrysowuje granice?  Z kim podejmujemy rozmowy i ustalamy zasady? Kogo nigdy tutaj nie wpuścimy? 

Produkcja: Komuna Warszawa.
Projekt dofinansowany przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy w ramach programu Hub Kultury Komuny Warszawa.

This image has an empty alt attribute; its file name is syrenka-czarna-620x737.jpg

Ta strona używa plików cookie, aby prowadzić statystyki na temat odwiedzin.