Od lat 60. ubiegłego wieku można zauważyć skokowy wzrost badań naukowych nad pojęciem szczęścia. To, co od początków ludzkości było tematem zainteresowań filozofii i literatury, teraz stało się przedmiotem analiz socjologicznych, badań psychologicznych, szeroko zakrojonych sondaży a także nowym tematem dla ekonomii.
Czy wyniki tych badań, jak choćby publikowany od 10 lat World Happiness Report definiują szczęście bera dziej szczegółowo niż poezja, a może wskazują lepsze metody osiągania szczęścia niż kulturowe zwyczaje lub religijne nakazy.
Znani i lubiani, Michał Kmiecik i Grzegorz Laszuk z Łysi Reklama Production, dokonali przeglądu opisów i metod osiągania szczęścia. Ich naukowa metoda oparta na logice odnajdywania przyczyn i skutków, pozwala otworzyć nowy rozdział w projektowaniu szczęśliwej przyszłości Ludzkości, wskazując środki pozwalające zmusić ludzi do szczęścia.
UWAGA! W spektaklu używane są: światło stroboskopowe, dym i głośna muzyka!
Tekst i reżyseria Michał Kmiecik, Grzegorz Laszuk (Łysi Reklama Production)
Muzyka Grzegorz Laszuk, Bartek Rączkowski
Wideo Adrian Cognac, Michał Januszaniec, Grzegorz Laszuk, Magda Mosiewicz, Juliana Moska
Światła Jędrzej Jęcikowski
Kostiumy Ewelina Ciuchta
Premiera 10.09.2022
Michał Kmiecik – reżyser, dramatopisarz i dramaturg urodzony w 1992 roku we Wrocławiu. Zadebiutował w 2012 roku spektaklem Kto zabił Alonę Iwanowną? (Teatr Dramatyczny w Warszawie). Wyreżyserował m.in. Czy pan to będzie czytał na stałe? (Teatr Polski we Wrocławiu), do którego tekst napisał wspólnie z Marzeną Sadochą, a także #dziady (Teatr Dramatyczny w Wałbrzychy, Vatzlava Sławomira Mrożka (Teatr Nowy im. K. Dejmka w Łodzi) oraz Krakowiaków i Górali Wojciecha Bogusławskiego (Teatr Polski w Poznaniu).
Jest autorem m.in. dramatów: Wesele (półfinał Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej 2011), Śmierć pracownika (Teatr Polski w Poznaniu, nagroda główna i publiczności w konkursie Metafory Rzeczywistości 2011), Nam nie jest wszystko jedno. Krótki film zaangażowany. Historia wesoła a ogromnie przez to smutna albo na odwrót (nagroda główna w IV edycji konkursu Komediopisanie organizowanego przez Teatr Powszechny w Łodzi), Być jak Steve Jobs. Bohaterowie polskiej transformacji. Ballada o lekkim zabarwieniu heroicznym (reż. Marcin Liber, Narodowy Stary Teatr im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie, 2013).
Autor adaptacji i scenariuszy, takich jak m.in. Amok. Pani Koma zbliża się! (reż. Marcin Liber, PWST w Krakowie, 2015), Ziemia Obiecana (reż. Remigiusz Brzyk, Teatr Nowy im. K. Dejmka w Łodzi, 2015) i Siódemki Ziemowita Szczerka (reż. Remigiusz Brzyk, Teatr Zagłębia w Sosnowcu, 2016) i Rzeźnia numer pięć (reż. Marcin Liber, Wrocławski Teatr Współczesny, 2021).
Grzegorz Laszuk – reżyser autorskich spektakli w grupie Komuna Warszawa. Uznany grafik teatru TR, dla którego stworzył m.in. nową identyfikację wizualną. W latach 1995-2012 współpracował z Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, projektując katalogi wystaw i informatory (logotyp Kino.Lab). Dba również o oprawę wizualną własnych działań w ramach Komuny Warszawa i wielu serii wydawniczych. Reżyser kilkunastu spektakli, także poza działaniami Stowarzyszenia (ostatnio „Myśli nowoczesnego Polaka” w repertuarze w Teatrze Polskim w Poznaniu, “Hannah Arendt. Ucieczka” w Teatrze Powszechnym w Łodzi, “Złota skała” w Teatrze Studio).
Projekt realizowany wsparciu m.st. Warszawy.
HUB Kultury, Społeczna Instytucja Kultury