Marta Ziółek: “Zrób siebie”

premiera: 20 maja 2016


Koncepcja i choreografia:  Marta Ziółek
Kreacja i performance: Maria Magdalena Kozłowska, Agnieszka Kryst, Ramona Nagabczyńska, Katarzyna Sikora, Paweł Sakowicz,  Robert Wasiewicz , Marta ZiółekDramaturgia:  Anka Herbut
Muzyka: Lutto Lento
Scenografia i wizualizacja:  Dominika Olszowy
Wideo i oprawa graficzna:  Krzysztof Bagiński
Kostiumy: Marta Ziółek
Zdjęcia: Witek Orski, Dawid Grzelak
Menadżer projektu: Ewa Paradowska

Produkcja: Komuna// Warszawa

ZRÓB SIEBIE zaczyna się od treningu, nakazu i cielesnej rzeźby. Obiektem eksperymentu jest grupa 5 perfomerów, którzy na czas performansu przybierają imiona: High Speed, Coco, Lordi, Glow oraz Beauty. Moderatorką i przewodniczką po tym doświadczeniu jest Marta Ziółek jako Angel Dust. Znajdujemy się gdzieś między siłownią, imprezą techno, a korporacyjnym kościołem mindfulness. ZRÓB SIEBIE to utopia, wytwarzająca własny styl, język oraz seksualność. Proces ciągłego przekształcania tożsamości, która nigdy nie osiąga ostatecznego kształtu. To rodzaj tripu, który ciało zamienia w maszynę. Indywidualne cielesne monologi przenikają się tu z hybrydowym treningiem grupowym i transową praktyką złożoną z rave, jogi kundalini, latino flow i dancehallu. ZRÓB SIEBIE to gang, który do muzyki Lutto Lento bezustannie stwarza się i transformuje.


Marta Ziółek
choreografka i performerka. Studiowała na wydziale choreografii w School for New Dance Development (SNDO) w Amsterdamie i na Międzywydziałowych Indywidualnych Studiach Humanistycznych UW.
Dla Komuny// Warszawa zrealizowała wcześniej projekt Ciało Oko” (w ramach programu RE//MIX w 2013 r.) inspirowany sztuką amerykańskiej artystki Carolee Schneemann. Stypendystka prestiżowego stypendium Dance Web na ImpulsTanzFestival w Wiedniu (2011), uczestniczka europejskiej platformie „Europe in Motion” przeznaczonej dla młodych choreografów (2012), 2013 stypendystka the Amsterdam Fund for the Arts (2013). Ostatnio zaprezentowała m.in. projekt Black on Black inspirowany serią czarnych obrazów Rodczenki, eksplorujący ideę „Czarnej choreografii”, w Teatr Hetveem w Amsterdamie i MSN w Warszawie, a także opracowała choreografię do spektaklu „Ewelina płacze” Anny Karasińskiej (TR Warszawa). Razem z Alexem Baczynkim-Jenkinsem jest współtwórczynią przestrzeni Kem w Warszawie. W swojej pracy Marta Ziółek testuje performatywne granice i skupia się poszerzaniu pola praktyki choreografii. Swym interdyscyplinarnym podejście bada granice pomiędzy sztukami wizualnymi, performansem i choreografią.


Spektakl w ramach „Przyszłość: Ewaluacja” – podsumowania 3-letniego cyklu Komuny// Warszawa dedykowanego teatralnym medytacjom nad przyszłością Europy, przyszłości ciała i realnym utopiom.


Projekt dofinansowany przez Urząd m.st. Warszawy oraz ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

szyld_herb_syr_pol
ministerstwo_k