gościnnie: Joanna Halszka Sokołowska, Anna Wojnarowska
Patronat honorowy nad obchodami stulecia awangardy objął prezydent RP Andrzej Duda. Może to ironia losu, a może znak czasu i ostateczny sygnał, aby pojęcie awangardy umieścić pośród eksponatów archeologicznych wymarłych kultur. Głowa państwa wywodząca się z ultrakonserwatywnej partii powinna zwalczać awangardę – ta przecież zawsze zwalczała władzę, która patrzy wstecz, a nie ku przyszłości. Czy zatem duch awangardy umarł ostatecznie?
7 pieśni o awangardzie to elegia, ale też hymn na cześć awangardy, która nigdy nie umiera. Komuna Warszawa dokona symbolicznej rekonstrukcji scenografii spektakli teatralnych z lat 20. Powidoki estetyki scenicznej tamtych lat pozwolą przywołać idee pierwszej teatralnej awangardy: postulaty nowego aktorstwa, zaangażowania politycznego, burzenia czwartej ściany.
Czasem można definiować awangardowe manifesty jako wizje lepszego świata. Z innego punktu widzenia, te same manifesty można interpretować jako ucieczkę przed pędzącym na oślep walcem historii. Bez względu na to, która z tych interpretacji jest właściwa, awangarda zawsze kieruje się KU PRZYSZŁOŚCI.
Zdjęcia
Kuba Kiljan
Zespół
Gościnnie: Joanna Halszka Sokołowska, Anna Wojnarowska Wideo: Adrian Cognac, Współpraca: Magda Mosiewicz Choreografia: Weronika Pelczyńska Światła: Karolina Gębska, Piotr Szczygielski Scenografia: Piotr Szczygielski Kostiumy: Ewelina Ciuchta
Współpraca
Koprodukcja: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego spektakl powstała w ramach międzynarodowego projektu pt. „Odzyskana Awangarda / Reclaimed-Avant-garde”