Przy długim stole z zastawą stoją dwie osoby. Mają brązowe płaszcze i maski przeciwgazowe, odsuwają od stołu krzesła. Za nimi na ekranie wyświetla się zdjęcie klatek piersiowych dwóch mężczyzn.

Koniec półświni / pokaz gościnny

tekst: Helmut Kajzar, reżyseria: Jury Dziwakou, Paulina Prokopiuk


Czas trwania: 70 minut

Ważne: Spektakl grany w języku polskim z białoruskimi napisami

Nagroda Specjalna i. Stanisława Hebanowskiego X. edycji konkursu Klasyka Żywa

Inexkult i Teatr Komuna zapraszają na opowieść o przeplataniu się zwierzęcego i ludzkiego, zakazach i namiętności, śmierci i zaświatach. Co pozostaje, gdy kończy się nasze życie na ziemi? Czy możemy zabrać coś ze sobą? I kto opowie naszą historię? Jedna krótka przypowieść zabierze nas w niezwykle długą podróż.

Irina Lappo:
„Koniec półświni” Kajzara, z hermetycznej opowieści o prosiaku zabitym przez człowieka na pożywienie, przekształciło się w tragigroteskową historię o zagubionym w zdezintegrowanym świecie człowieczeństwie.

Dmitry Ermalovich-Dashchynski:
W nowej rzeczywistości tekst nabiera nowych znaczeń i odcieni: umowność tożsamości cispłciowych, wolność i różnorodność miłości, filozofia masowej konsumpcji, polski nacjonalizm, podporządkowanie jednostki systemowi korporacyjnemu, triumf autokracji w niegdyś „wolnym” świecie.

Paulina Czeryna:
„Koniec pólswini” w reżyserii Jury Dziwakova i Pauliny Prokopiuk jest spektaklem wielu skrajności. Pomiędzy scenami rzezi і okrucieństwa widzowi jawią się obrazy delikatności i człowieczeństwa.

Zdjęcia

Aliaksandr Valodzin

Zespół

Reżyseria: Jura Dzivakou, Paulina Prokopiuk
Scenografia, projekt oświetlenia: Jura Dzivakou
Choreografia: Paulina Prokopiuk
Muzyka: Andriej Jeudakimau
Inspicjent: Piotr Niepahoda
Producentka: Volha Kulikouskaya

Występują: Alaksiej Saprykin, Mikałaj Stońka

Współpraca

Współfinansowanie

Wydarzenie dofinansowane przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy w ramach projektu Komuna Warszawa – Społeczna Instytucja Kultury.

projekt współfinansuje miasto stołeczne Warszawa
Scroll to Top