Siedząca osoba. Jest przykryta materiałem przypominającym pleśń - jest delikatny, biały marszczy się tworząc siatki. Po bokach rozwieszony ten sam materiał.

Mykulia

reżyseria: Antonina Nowacka


„Mykulia” – koncert/słuchowisko/instalacja audiowizualna

 
„…to ten wilgotny sen o Mykuliach w mięciutkich bebeszach górskich…”
Dadiguwalus Vinciguerra
 

Jest rok 2499. W wyniku eksploatacji zasobów ziemskich oraz fuzji gazów z elektroniusami wyłoniła się gigantyczna chmura wyjątkowo natarczywych elektrociosów, zasłaniając słońce i swoją nieznośną intensywnością zmuszając istoty ludzkie do ucieczki w głąb górskich bebechów, do jaskiń. Ze względu na ograniczony dostęp do światła , które stało się towarem luksusowym, istoty ludzkie z czasem przekształciły swoją formę w bardziej syntetyczną , upodabniając się do organicznych form stalaktytowych oraz stalagmitowych. Wysubtelnione zmysły na wpół z zsyntetyzowanym intelektem wygenerowały nowy system komunikacji oparty na języku zuniwersalizowanym. Komunikaty tworzone i wysyłane są z wykorzystaniem wyselekcjonowanych częstotliwości, jedynych niewykrywalnych przez natarczywe elektrociosy.

 

Spektakl „Mykulia” Antoniny Nowackiej realizowany był w ramach programu rezydencyjnego HUB Kultury KW, którego hasłem przewodnim w tym sezonie było „Hello Darkness My Old Friend”. Kuratorem roku był szwedzki reżyser Markus Öhrn.
Zdjęcia

Pat Mic

Zespół

Koncepcja / reżyseria / muzyka: Antonina Nowacka
Scenografia / kostiumy: Julita Goździk
Choreografia: Bożena Wydrowska
Voice Leaf: Paweł Romańczuk
Światło: Jacqueline Sobiszewski
Zapach: Kaja Domińska
Dym: CHMUREX
Makijaż: Alicja Konarska
Eksperci dźwiękowi: Paweł Kulczyński, Wojtek Kurek, Adam Jankowski

Biogram

Antonina Nowacka – absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. Stypendystka Ministerstwa Kultury Indonezji w zakresie muzykologii. Studentka hindustańskiej muzyki klasycznej pod okiem wokalisty Shashwati Mandal. Współtwórczyni multidyscyplinarnego zespołu WIDT oraz duetu muzycznego Mentos Gulgendo.
Interesuje się alternatywnymi formami użycia głosu, rozszerzonymi technikami wokalnymi, kulturą ludową i wschodnią, a przede wszystkim ich wpływem na praktyki wokalne, oraz głębokimi formami przetwarzania i syntezy dźwięku.

Współfinansowanie

Spektakl został dofinansowany przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy w ramach projektu HUB Kultury KW.

Scroll to Top