Wiedza jest produktem akumulacji doświadczeń osobistych i zbiorowej historii kulturowej. Każdy spektakl jest spektaklem pamięci. Łacińskie słowo inventario określało zarówno inwencję, jak i inwentarz – pojęcia dla wielu intuicyjnie przeciwstawne, a jednak nierozerwalnie ze sobą powiązane. Twórczość, poznanie, odbiór – agentem każdego z tych procesów jest akumulacja. Interesuje mnie, jak w kontekście historycznym zmienia się percepcja widza oraz jak zmienia się stosunek do tworzenia artysty, którego twórczość jest osadzona w kontekście zdefiniowanym przez dotychczasowy dorobek danej dziedziny. W związku z dostępnością wielkiej ilości mediów oraz tendencją do ciągłego powiększania i polepszania dziś pojęcie akumulacji musi wzbudzać zupełnie inne skojarzenia niż w latach 70., kiedy Trisha Brown tworzyła pierwsze prace oparte na akumulacji. Chcę zwrócić uwagę na ten fakt oraz potwierdzić, że dorobek przeszłości jest źródłem bez dna, a nie hamującym ograniczeniem.
Ten spektakl jest akumulacją cytatów.
Zespół
Choreografia i wykonanie: Ramona Nagabczyńska Muzyka: Alexander Zekke Projekcje: Miguel Nieto Światła: Jan Cybis
Biogram
Ramona Nagabczyńska ukończyła Ogólnokształcącą Szkołę Baletową w Warszawie, a następnie studiowała taniec współczesny w Hochschule Für Musik Und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem oraz w London Contemporary Dance School (The Place) w Londynie. Pracowała jako tancerka m. in. dla Polskiego Teatru Tańca, Teatru Tańca Zawirowania, Marysi Stokłosy, Kayi Kołodziejczyk, Good Girl Killer, Fleur Darkin Co., Tom Dale Company, Lucy Guerin i Carrie Cracknell. Obecnie współpracuje z Clod Ensemble (Wielka Brytania), z którym jest związana zawodowo od 2008 roku oraz z Davidem Wampachem (Francja). Od 2008 roku współtworzy kolektyw U/LOI. Do jej autorskich prac należą m.in. Man’s Best Friend, Turao/Dziw i New (Dis)Order.
Współfinansowanie
Spektakl odbył się dzięki wsparciu finansowemu Urzędu m. st. Warszawy w ramach projektu „Teatr jako przestrzeń publiczna” oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego