Kobieta stojąca na wprost. Ma cielisty podkoszulek. Lewą rękę wyciąga przed siebie.

RE//MIX Akumulacja / Trisha Brown

choreografia: Ramona Nagabczyńska


Wiedza jest produktem akumulacji doświadczeń osobistych i zbiorowej historii kulturowej. Każdy spektakl jest spektaklem pamięci. Łacińskie słowo inventario określało zarówno inwencję, jak i inwentarz – pojęcia dla wielu intuicyjnie przeciwstawne, a jednak nierozerwalnie ze sobą powiązane. Twórczość, poznanie, odbiór – agentem każdego z tych procesów jest akumulacja. Interesuje mnie, jak w kontekście historycznym zmienia się percepcja widza oraz jak zmienia się stosunek do tworzenia artysty, którego twórczość jest osadzona w kontekście zdefiniowanym przez dotychczasowy dorobek danej dziedziny. W związku z dostępnością wielkiej ilości mediów oraz tendencją do ciągłego powiększania i polepszania dziś pojęcie akumulacji musi wzbudzać zupełnie inne skojarzenia niż w latach 70., kiedy Trisha Brown tworzyła pierwsze prace oparte na akumulacji.  Chcę zwrócić uwagę na ten fakt oraz potwierdzić, że dorobek przeszłości jest źródłem bez dna, a nie hamującym ograniczeniem.

Ten spektakl jest akumulacją cytatów.

Zespół

Choreografia i wykonanie: Ramona Nagabczyńska
Muzyka: Alexander Zekke
Projekcje: Miguel Nieto
Światła: Jan Cybis

Biogram

Ramona Nagabczyńska ukończyła Ogólnokształcącą Szkołę Baletową w Warszawie, a następnie studiowała taniec współczesny w Hochschule Für Musik Und Darstellende Kunst we Frankfurcie nad Menem oraz w London Contemporary Dance School (The Place) w Londynie. Pracowała jako tancerka m. in. dla Polskiego Teatru Tańca, Teatru Tańca Zawirowania, Marysi Stokłosy, Kayi Kołodziejczyk, Good Girl Killer, Fleur Darkin Co., Tom Dale Company, Lucy Guerin i Carrie Cracknell. Obecnie współpracuje z Clod Ensemble (Wielka Brytania), z którym jest związana zawodowo od 2008 roku oraz z Davidem Wampachem (Francja). Od 2008 roku współtworzy kolektyw U/LOI. Do jej autorskich prac należą m.in. Man’s Best FriendTurao/Dziw i New (Dis)Order.

Współfinansowanie

Spektakl odbył się dzięki wsparciu finansowemu Urzędu m. st. Warszawy w ramach projektu „Teatr jako przestrzeń publiczna” oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Miasto stołeczne Warszawa
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego

Współpraca

Instytut muzyki i tańca

Patronat

Notes na sześć tygodni
Didaskalia. Gazeta kulturalna
Scroll to Top