Niebieskie światło, trzy osoby. Z lewej strony kobieta odwrócona plecami, podpiera się o ścianę. Ma wzorzystą sukienkę i neonowo pomarańczowe rajstopy. Z prawej strony idzie mężczyzna w skórzanej kurtce i czerwonej koszuli. Na smyczy prowadzi klęczącego mężczyznę w białych spodniach.

Święta Kluska

reżyseria: Agnieszka Smoczyńska


Tytułowa KLUSKA to bulterierka, ciągle bardzo głodna, spędzająca radosne szczenięctwo w domu bezdzietnej pary kreatywnych pracowników korporacji. Pani STARA wypatruje życia, które według niej jest zawsze gdzie indziej, a jej dużo starszy konkubent STARY jest bardzo nieśmiały. Z czasem KLUSKA sprawia im coraz więcej kłopotów. Samotność kieruje ją w stronę Bogapsy. Ten tragikomiczny i minimalistyczny musical na trójkę aktorów oparty jest na prawdziwej biografii. Tylko z lekką domieszką fantazji.

Zgodnie z zapowiedziami sprzed kilku miesięcy, autorom udało się stworzyć zupełnie nowy gatunek teatralny – holy-hop-dog musical, którego próżno szukać nie tylko na polskim podwórku, ale i na światowych scenach musicalowych. Słowem wyprzedzają londyński West End i bardzo im z tym dobrze!

Reżyserką spektaklu jest nagrodzona na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni Agnieszka Smoczyńska. Nagrodę otrzymała za reżyserię swojego drugiego filmu pt. „Fuga”, ale uwagę filmowego świata zwróciła na siebie już w 2015 roku za sprawą filmu „Córki Dancingu”, który był dystrybuowany m.in. w Stanach Zjednoczonych i Japonii. „Fuga” miała premierę w Cannes.

Autorami libretta „Kluski” są Robert Bolesto i Zuzanna Wrońska. Robert Bolesto to dramaturg i scenarzysta, współpracujący m.in. z TR Warszawa i Teatrem Powszechnym. „Córki Dancingu” czy „Ostatnia Rodzina” to jego scenariusze, które z wielkim sukcesem przeniesiono na ekran.

Muzyka, czyli element bez którego holy-hop-dog musical obyć się nie może, to wynik współpracy Zuzanny Wrońskiej i Marcina Macuka. Para spotkała się już podczas tworzenia ścieżki dźwiękowej do „Córek Dancingu” Smoczyńskiej. Wrońska na co dzień jest związana z projektem Ballady i Romanse, Macuk to postać znana z twórczości o dużym spektrum gatunkowym – produkuje (m.in. albumy projektu NOSOWSKA), komponuje (m.in. muzykę do filmów Marcina Wrony), gra (zespoły HEY i Pogodno).

Za scenografię spektaklu odpowiada Rafał Dominik, choreografią musicalu zajęła się Kaya Kołodziejczyk, a kostiumy przygotowała Milena Liebe.
Koproducentem przedstawienia jest ALTER ART.

Zdjęcia

Pat Mic

Zespół

Reżyseria: Agnieszka Smoczyńska
Tekst: Robert Bolesto
Słowa piosenek: Zuzanna Wrońska
Muzyka: Zuzanna Wronska, Marcin Macuk
Scenografia: Rafał Dominik
Światło: Aleksander Prowaliński
Choreografia: Kaya Kołodziejczyk, Katarzyna Sikora
Kostiumy: Milena Liebe
Dźwięk: Marcin Lenarczyk
Asystenci reżyserki: Wojciech Sobolewski, Radosław Chrześciański
Asystentka choreografki: Katarzyna Sikora
Produkcja: Olga KozińskaIdea „Musicale w KW”: Tomasz Plata

Obsada:
Piotr Trojan, Małgorzata Gorol, Andrzej Konopka

Współfinansowanie

Realizacja projektu została dofinansowana ze środków Urzędu m.st. Warszawy.

logo. Zakochaj się w Warszawie
Scroll to Top